Δημόσια διαβούλευση πραγματοποιεί η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας σχετικά με το θέμα δημιουργίας, μεταφοράς και συγχώνευσης των σχολικών μονάδων του νομού.
Με αφορμή το δημόσιο διάλογο που άνοιξε την περασμένη Πέμπτη το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εφαρμογή του «Καλλικράτη» στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε χθες στα γραφεία του συμβουλίου της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, σύσκεψη με θέμα «Ίδρυση και Συγχώνευση Σχολικών Μονάδων».
Ευρεία ήταν η ανταπόκριση όλων των φορέων από τους δήμους του νομού στην πρόσκληση της διευθύντριας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας κ. Αικατερίνης Χριστοπούλου, η οποία τόνισε ότι στο δημόσιο αυτό διάλογο είναι αναγκαίες οι απόψεις όλων και κυρίως της νέας γενιάς.
Επικρίνοντας την αποχή και την κριτική για ένα ζήτημα που αφορά κυρίαρχα στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η κ. Χριστοπούλου υπογράμμισε ότι στόχος είναι η διαμόρφωση μίας ορθολογιστικής πρότασης, χρήσιμη για τους μαθητές και παράλληλα βιώσιμης, η οποία θα διαμορφώσει την οριστική γνωμοδοτική εισήγησή της προς το υπουργείο Παιδείας.
Παράκληση απηύθυνε δε προς όλους τους παρευρισκομένους, οι προτάσεις να κινηθούν με γνώμονα κυρίως το μαθητή και λιγότερο τις επιπτώσεις προς την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, προσθέτοντας ότι το κράτος με τους αρμόδιους φορείς του επιβάλλεται να δημιουργήσει τέτοιες συνθήκες ικανές, ώστε να λαμβάνει χώρα αποτελεσματική μαθησιακή διαδικασία.
Μάλιστα, στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου που διενεργείται στο νομό μας, η διευθύντρια της Β/θμιας σημείωσε ότι τόσο η Διεύθυνση όσο και οι συνεργάτες της θα παράσχουν στους εμπλεκόμενους φορείς κάθε απαραίτητη πληροφορία για τη διαμόρφωση της πρότασής τους.
Με τις επισημάνσεις της η παρεχόμενη Παιδεία να μη διαφέρει στις αστικές από τις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές ως προς της ποιότητα και μόνο και διαβεβαιώνοντας ότι θα ληφθούν υπόψη όλες οι απόψεις ακόμα και ατόμων που δεν παρευρέθηκαν στη συνάντηση, η κ. Χριστοπούλου δήλωσε:
«Το ερώτημα που τίθεται είναι: Είμαστε ικανοποιημένοι από την εκπαίδευση που παρέχουμε στα παιδιά μας; Αν όχι, να δούμε μήπως η παράμετρος υλικοτεχνική και κτηριακή υποδομή που μας αφορά στην προκείμενη περίπτωση χρειάζεται τροποποίηση. Αν ναι, ποια μπορεί να είναι αυτή;
Επειδή το ζήτημα της ποιότητας της Παιδείας είναι πολυπαραμετρικό, είναι αναγκαίο να βελτιώνουμε μία-μία τις παραμέτρους. Για το λόγο αυτό, παρακαλώ όπως εστιαστείτε στο συγκεκριμένο θέμα που συζητάμε. Οι υπόλοιπες παράμετροι, εκπαιδευτικοί, επιμόρφωσή τους, χρήση τεχνικών διδασκαλίας, αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, βιβλία κα, μπορούν να είναι θέμα συζήτησης, όχι όμως στη συγκεκριμένη διαβούλευση».
Μετά την ομιλία της κ. Χριστοπούλου, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και οι συμμετέχοντες δεσμεύτηκαν να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Εξάλλου, όπως μας ενημέρωσε και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λακωνίας κ. Διαμαντής Μανεσιώτης, το κυρίαρχο θέμα των ημερών περί συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στη συνεδρίαση που θα πραγματοποιήσουν τα μέλη της την ερχόμενη Τρίτη 25 Ιανουαρίου.
Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει το νέο σχολικό χάρτη της χώρας, αναφέροντας στο σχετικό του κείμενο ότι όπου διαπιστωθούν εκπαιδευτικές ανάγκες δεν θα συγχωνευθούν, αλλά θα ιδρυθούν νέα σχολεία, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα σχολεία ορεινών περιοχών και μικρών νησιών, όπου οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών. Στις περιοχές αυτές, θα εξεταστεί κάθε περίπτωση χωριστά και το τοπικό σχολείο θα ενταχθεί κατ’ εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουμένων των παιδαγωγικών κριτηρίων και μέχρι να δημιουργηθούν συνθήκες µε την κατασκευή δημοτικών έργων.
Ωστόσο, παρά τις συνενώσεις εκατοντάδων σχολείων που προετοιμάζονται, το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι δεν θα στοιβαχτούν οι μαθητές στις τάξεις, καθώς δεν αλλάζουν οι σημερινές ρυθμίσεις για τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τάξη που είναι έως 25 για την Πρωτοβάθμια και έως 30 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει επίσης, ότι οι σχολικές μονάδες που συνενώνονται θα αποτελούν ενιαία μονάδα χωρίς παραρτήματα ή λυκειακές τάξεις, ενώ σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσότερων μονάδων, εάν οι συνθήκες το υπαγορεύουν, θα ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών. Εξάλλου, οι μονάδες της ίδιας βαθμίδας που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές, ενοποιούνται σε µία.
πηγή http://www.lakonikos.gr
No comments:
Post a Comment