Σελίδες

Saturday 22 May 2010

Η μαύρη πεύκη του Πάρνωνα έχει λόγους να γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα βιοποικιλότητας

Το Oικολογικό Πάρκο ‘Ορους Πάρνωνα - Υγροτόπου Μουστού κοντά στα παιδιά
Κάποιοι ίσως γνωρίζουν ότι το 2010 έχει οριστεί ως παγκόσμιο έτος για τη βιοποικιλότητα. Κι αυτό επειδή υπάρχει δυσοίωνη, πλην όμως καθολική παραδοχή μέσα στην επιστημονική κοινότητα, ότι ο ρυθμός απώλειάς της είναι σήμερα υψηλότερος από ποτέ. Κι ακόμη, ότι η ανάγκη να την προστατέψουμε είναι άμεση και επιτακτική. Γιατί βιοποικιλότητα, είναι η ίδια η ζωή.
Κάθε χρόνο η 28η Μαΐου είναι αφιερωμένη στη βιοποικιλότητα. Ο Φορέας Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού συμμετέχει ως εταίρος στο έργο LIFE+, με τίτλο «Αποκατάσταση των δασών Pinus nigra στον Πάρνωνα (GR2520006) μέσω μιας δομημένης προσέγγισης». Το έργο, του οποίου οι άλλοι εταίροι είναι το Ελληνικό Κέντρο Βιοτόπων-Υγροτόπων, η Περιφέρεια Πελοποννήσου και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ξεκίνησε αρχές του 2009 και θα ολοκληρωθεί το 2013, και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Τα δάση της μαύρης πεύκης είναι τύπος οικοτόπου προτεραιότητας σύμφωνα με την οδηγία 92/43/ΕΟΚ, επομένως σημαντικά για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Οι καμένες εκτάσεις των δασών μαύρης πεύκης του 2007 αντιστοιχούσαν στις νοτιότερες συστάδες του είδους στον Πάρνωνα, ο οποίος με τη σειρά του βρίσκεται στη νοτιοανατολική Πελοπόννησο, μία από τις πιο ξηρές περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλα είδη πεύκων, όπως η χαλέπιος πεύκη, η φυσική αποκατάσταση των δασών μαύρης πεύκης είναι δυσκολότερη και πολύ πιο αργή λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών γνωρισμάτων του είδους.
Για τους λόγους αυτούς στο πλαίσιο του έργου LIFE θα αναπτυχθεί μια δομημένη, βήμα προς βήμα προσέγγιση, με σκοπό τον ακριβή σχεδιασμό και την αποτελεσματική αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων των δασών αυτών. Η προσέγγιση αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στον Πάρνωνα, ώστε να αποκατασταθούν τα δάση μαύρης πεύκης που κάηκαν το 2007 και έχει χαρακτήρα επίδειξης για όλες τις περιοχές της Ελλάδας όπου απαντούν τα δάση αυτά. Με την εφαρμογή της προσέγγισης αυτής θα αποκατασταθούν 2.900 στρέμματα και το έργο Life και ο Πάρνωνας θα συμβάλλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητας των δασών στην Πελοπόννησο που είναι ταυτόχρονα και μια από τις νοτιότερες περιοχές της Ευρώπης.
Επίσης, για την παρακολούθηση της εξέλιξης των καμένων εκτάσεων τα επόμενα έτη έχει ήδη εγκατασταθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο πειραματικών επιφανειών.
Ο Φορέας Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού, στα πλαίσια του έργου LIFE+ και με την συνεργασία του WWF-Ελλάς, θα προσπαθήσουν να μεταδώσουν το μήνυμα για την ανάγκη προστασίας των δασών μέσα από συζήτηση και περιβαλλοντικό παιχνίδι με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου στο Γεράκι Λακωνίας, την Τετάρτη 26 Μαΐου, από ώρα 10:00 ως 13:15 και την Πέμπτη 27 Μαΐου, από ώρα 10:00 ως 11.30. Γιατί και στο πάρκο πιστεύουμε, κι ας είναι κοινότυπο, πως τα παιδιά είναι το μέλλον!
Πηγή: http://www.fdparnonas.gr/

5 comments:

  1. kala ta pernete kai eseis gia na grafete tis mpourdes tis propagandas tis mpirmpili?Iksera pos stis karyes katoikoun timioi kai kaloi anthropoi......

    ReplyDelete
  2. Φίλε Ανώνυμε,
    Να σε πληροφορήσω ότι δεν τα παίρνω από πουθενά. Στην σελίδα που διαβάζεις προσπαθώ να προβάλω νέα που μαθένω (σηνήθως από το διαδύκτιο) για τον τόπο μου και έτσι να πληροφορήσω ιδίως τους απόδημους συμπατριώτες μου ( και εγώ απόδημος είμαι γύρω στα 46 χρόνεια) για το τι συμβένει στην ιδιαίτερη πατρίδα μας. Δεν διαλέγω τα νέα από τι πολιτική χρειά είναι, ούτε και τι ιδεολογία στηρίζουν. Το αρθρο που ανάρτησα το ξαναδιάβασα δυο και τρείς φορές αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω σε τι ακριβώς βλεπεις κάτι που σε πρόσβαλει!!
    Εάν θέλεις γράψε μου σχετικά με τι έχεις εναντιωθεί να καταλάβω και εγώ.
    Οσο για τους ανθρώπους στις Καρυές συμφωνώ και εγώ και θέλω να πιστεύω όπως και εσύ ότι κατοικούν τίμιοι και καλοί άνθρωποι.

    ReplyDelete
  3. Tote tha eprepe na ksereis pos oi kyrioi ekei proothoun tin egkatastash toulaxiston 2000 anemogennitrion ston parnona....poia mauri peuki, poia biopoikilotita.....edo lene pos o parnonas einai erimia kai den aksizei prostasias......kserizonoun elata, peuka, kedrous kai mas lene pos theloun na sosoun ton planiti kai tin biopoikilotita....kai esy koubenta gia to thema! olo tis malakies ton lamogion pas kai anamasas.....

    ReplyDelete
  4. Φίλε Ανώνυμε,

    Αυτά που μου λες δεν ειναι πουθενα μέσα στην αναρτηση που εχω στο ιστολόγιο.

    Εαν πράγματι είναι όπως λές και έχεις αποδεικτικά ισως να ήταν σωστό να μου στείλεις τα στοιχεία που βασίζεις τις γνώσεις σου και πολύ ευχαρίστως να κάνω ανάρτηση με τα σχετικά. Καλό είναι να γνωρίζουν και οι υπόλοιποι αυτά που ξέρεις και εσύ.

    Μόνο που δεν θα πρέπει αυτά τα στοιχεία να ειναι ανώνυμα αλλά θα πρέπει να τα υπογράψεις ή τουλάχιστον να δείξεις την πηγή που τα πήρες.

    Εγώ όπως θα πρόσεξες έχω βάλει την πηγή μου ως την ιστοσελίδα http://www.fdparnonas.gr

    Θα ήταν ευχάριστο εάν άτομα σαν και σένα μπορούσαν να μου στείλουν νεα ή και απόψεις για ανάρτηση και εφόσον είναι υπογραμμένα θα τα αναρτήσω.

    ReplyDelete
  5. Φίλε Ανώνυμε,

    Αυτά που μου λες δεν ειναι πουθενα μέσα στην αναρτηση που εχω στο ιστολόγιο.

    Εαν πράγματι είναι όπως λές και έχεις αποδεικτικά ισως να ήταν σωστό να μου στείλεις τα στοιχεία που βασίζεις τις γνώσεις σου και πολύ ευχαρίστως να κάνω ανάρτηση με τα σχετικά. Καλό είναι να γνωρίζουν και οι υπόλοιποι αυτά που ξέρεις και εσύ.

    Μόνο που δεν θα πρέπει αυτά τα στοιχεία να ειναι ανώνυμα αλλά θα πρέπει να τα υπογράψεις ή τουλάχιστον να δείξεις την πηγή που τα πήρες.

    Εγώ όπως θα πρόσεξες έχω βάλει την πηγή μου ως την ιστοσελίδα http://www.fdparnonas.gr

    Θα ήταν ευχάριστο εάν άτομα σαν και σένα μπορούσαν να μου στείλουν νεα ή και απόψεις για ανάρτηση και εφόσον είναι υπογραμμένα θα τα αναρτήσω.

    ReplyDelete

;