Σελίδες

Friday, 3 December 2010

Προσπάθειες στήριξης της τοπικής αγοράς Η λακωνική εμπορική κίνηση υπό το πρίσμα του Π. Γεωργανέ

Ανεξίτηλα σημάδια φαίνεται να έχει αφήσει η κρίση και στο καλάθι του λάκωνα καταναλωτή, καθώς η αγοραστική δύναμη του κοινού έχει περιοριστεί κατά πολύ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, προκαλώντας συνάμα κλίμα υποτονικότητας στην τοπική αγορά.
«Τρίμηνο της εφορίας» χαρακτηρίζεται το τελευταίο διάστημα του τρέχοντος έτους από οικονομικούς συντάκτες, καθώς ένα μπαράζ «φορολογαριασμών» απειλεί τους πάντες, με τις εφορίες να έχουν ξεκινήσει να στέλνουν τα ειδοποιητήρια είσπραξης ενός ποσού που ξεπερνά τα 3 δις ευρώ. Έχοντας ως «παρακαταθήκη» ένα σύνολο φόρων που πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, ο Εμπορικός Σύλλογος Σπάρτης μεταφέρει την αγωνία της καθημερινότητας των μελών του, που βιώνουν τη μείωση της κατανάλωσης, τον υψηλό πληθωρισμό, την υπερβολική φορολογία -με τους διαρκώς αυξανόμενους λογαριασμούς- και το παρεμπόριο.
Προβαίνοντας σε μία προσπάθεια αναστροφής του αρνητικού κλίματος, ο λακωνικός σύλλογος διοργανώνει την ερχόμενη Τετάρτη στα γραφεία του, ημερίδα με θέμα «Η οικονομική κρίση και το μέλλον των μικρών επιχειρήσεων», ενώ θα δοθεί μεγάλη έμφαση στη στήριξη της τοπικής αγοράς. Η ημερίδα θα λάβει χώρα παρουσία του οικονομολόγου, μέλους της Ομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Πελοποννήσου κ. Μιχάλη Μιχαλόπουλου, ο οποίος έχει επιμεληθεί και τον οδηγό επιβίωσης, που θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Εξάλλου, ο Εμπορικός Σύλλογος Σπάρτης θα πραγματοποιήσει τις προσεχείς ημέρες ενημερωτική καμπάνια με τίτλο «Ζω στη Λακωνία-Αγοράζω στη Λακωνία», με σκοπό την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καταπολεμώντας την ανεργία.
«Επιλέγοντας τοπικά προϊόντα ενισχύουμε τους παραγωγούς μας, απολαμβάνοντας την άριστη ποιότητα και γεύση των καρπών της λακωνικής γης», απάντησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σπάρτης κ. Παναγιώτης Γεωργανές, σε σχετική ερώτηση για το κατά πόσο έχει πειστεί το λακωνικό κοινό από τις μέχρι τώρα ενέργειες του συλλόγου. Τόνισε δε, ότι τα τοπικά καταστήματα έχουν αναβαθμίσει κατά πολύ την ποιότητα των εμπορευμάτων τους, τα οποία, όπως πρόσθεσε, «δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από τα αντίστοιχα των μεγάλων αστικών κέντρων».
Σε δηλώσεις του στο «ΛΤ» ο κ. Γεωργανές σημείωσε σχετικά:
«Στην παρούσα φάση, οφείλουμε να μεριμνήσουμε σοβαρά για τα του οίκου μας. Πρέπει το νέο αναπτυξιακό μοντέλο να στηριχθεί σε σημαντικό βαθμό στην ελληνική παραγωγική βάση και να καλλιεργηθεί μέσα σε ένα εύφορο και προσοδοφόρο επιχειρηματικό έδαφος. Πρέπει να κοιτάξουμε τις αδυναμίες της τοπικής αγοράς και να δούμε με ποιους τρόπους θα αλληλοτροφοδοτήσουμε ο ένας κλάδος την ανάπτυξη του άλλου».
Αναφορικά, με την απόφαση να παραμείνει ανοιχτή η αθηναϊκή αγορά την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου, ο κ. Γεωργανές επεσήμανε ότι ο σύλλογος της πόλης μας είναι εκ διαμέτρου αντίθετος με το γεγονός αυτό, χαρακτηρίζοντάς το ως στοχευμένη κίνηση προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις. Υπογράμμισε δε, ότι το υπάρχον ωράριο, είναι επαρκές, τόσο πανελλαδικά όσο και τοπικά, για την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών.
Ενημερώνοντας για το εορταστικό ωράριο, το οποίο ξεκινάει από τη Δευτέρα 13/12, ο πρόεδρος του ΕΣΣ, προέτρεψε τους εμπόρους να διακοσμήσουν τα καταστήματά τους, στο πλαίσιο της χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας, δημιουργώντας κλίμα χαράς και αισιοδοξίας τις άγιες αυτές ημέρες. Εξέφρασε παράλληλα την ελπίδα, οι φετινές γιορτές να συμβάλλουν στην αύξηση της αγοραστικής δύναμης, ώστε και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες να ανταπεξέλθουν στις διαρκώς αυξανόμενες υποχρεώσεις τους.
Όσον αφορά στις τιμές που επικρατούν στην αγορά, ο κ. Γεωργανές τόνισε:
«Οι μικρομεσαίοι έμποροι δε διαμορφώνουμε τις τιμές ούτε δημιουργούμε την ακρίβεια και το κυριότερο δεν μπορούμε να παρέμβουμε στη διαδικασία διαμόρφωσής τους. Θα πρέπει επομένως, οι αρμόδιοι φορείς, αφενός μεν να επανεξετάσουν ποιοι θα πρέπει να θεωρηθούν τα “μαύρα πρόβατα” των υψηλών τιμών που έχουν πνίξει την αγορά και αφετέρου δε να ενημερώσουν το καταναλωτικό κοινό για την ανάγκη στήριξης των ελληνικών προϊόντων.
Το ελληνικό εμπόριο δεσμεύεται για ένα φτηνό “καλάθι της νοικοκυράς” και ο Εμπορικός Σύλλογος Σπάρτης συστρατεύεται στη μάχη για τη μείωση των τιμών, η οποία πρέπει να αναδείξει νικητή τον καταναλωτή».
Πηγή http://www.lakonikos.gr/

No comments:

Post a Comment

;