Είναι Οκτώβριος
και ο θόρυβος από τα αλυσοπρίονα και τρακτέρ ρυμούλκησης των φορτίο τους γεμάτο
από φρεσκοκομμένα ξύλα είναι σταθερά μονιμος και ακούγεται παντού στο χωριό,
όπου παραδίνουν τα φορτία τους σε καθένα από τα νοικοκυριά των Καρυών έτοιμα
για την κοπή, σκύσιμο και στοίβαγμα υπό την κάλυψη και έτοιμα για χρήση το
χειμώνα στο τζάκι ή την ξυλόσομπα.
Φυσικά, αυτό δεν
ήταν πάντα ο τρόπος μεταφοράς των κορμών ξυλείας. Σε παλαιότερες ημέρες κάθε
νοικοκυριό στις Καρυές είχε το δικαίωμα να πάρει 10 φορτία (μουλάριών) ξυλίας.
Ο ίδιος όγκος της ξυλείας λαμβάνεται επίσης σήμερα με κάθε δελτίο.
Πριν από πέντε
δεκαετίες δεν υπήρχαν δρόμοι κοντά στο δάσος της Αραχοβας και η πρόσβαση για
τους ανθρώπους και τα μουλάρια τους ήταν πολύ δύσκολη. Την ίδια στιγμή που δεν
έχαν την πολυτέλεια να χρησιμοποιούν αλυσοπρίονα και κάθε δέντρο έπρεπε να
κοπεί με τσεκούρι ή και μεγάλα χειροπριόνια. Παρομοίως, δεν είχαν την ευκολία
της παράδοσης που είναι διαθέσιμη σήμερα.
Τα δέντρα τα
έκοβαν μέσα στο πυκνό δάσος, καθάριζαν τα κλαδιά τους επί τόπου, στη συνέχεια, εσειραν
τους καθαρισμένους κορμούς με τα μουλάρια σε ξάστερο μέρος, όπου τα έκοπαν σε
κατάλληλα μήκη που ήταν σε θέση να φορτωθούν στα μουλάρια ή τα γαϊδούρια και
στη συνέχεια τα μετέφεραν στο χωριό και σε κάθε ένα από τα νοικοκυριά.
.............................................
Naturally this was not always the mode of transport of the
timber logs. In the older days each Karyes household was entitled to 10 mule
loads of logs. The same volume of timber is also taken today with each
household voucher.
Five decades ago there weren't any roads near the Arahovitan
forest and access for the people and their mules was very hard. At the same
time they did not have the luxury of using chain saws and each tree was chopped
and felled by axe and or large hand saws. Similarly they did not have the ease
of delivery available today.
The trees were cut within the dense forest, the trees were
cleaned of their branches on the spot, then the cleaned logs were dragged by
mules to the open where they were cut in appropriate lengths that were able to
be loaded to the mules and or donkeys and they then would be taken to each of
the households. A very hard and laborious effort by all concerned.
Today things are a bit easier but still require strong men
to cut and load each trailer ready for delivery to the village households. In
the video the hard work put in by the delivery people like Giannis Sioutos,
Sotiris Harakas, Georgis Mentis and Dan Banica is clearly evident.
No comments:
Post a Comment