Car Insurance

Car Insurance

Friday, 14 March 2014

Το κάψιμο της Αράχωβας από τους Γερμανούς (14-15 Μαρτίου 1944) -- The burning of Arachova by the Germans (14-15 March 1944)

Η κάτω συνοικία του χωριού κατεστραμένη μετά το "κάψιμο της Αράχωβας" από τους Ναζί
The bottom quarter of the village devastated after the "burning of Arachova" by the Nazis

Σαν σήμερα πριν 70 χρόνια κάψανε ολοκληρωτικά οι Γερμανοί το μαρτυρικό χωριό μας.

Στις 11 το πρωί εισήλθαν στο χωριό οι γερμανοί, έστησαν φυλάκια και άρχισαν τη λεηλασία. Το κάψιμο των σπιτιών άρχισε το μεσημέρι, ξεκινώντας με την ανατίναξη του Σχολείου με νάρκη, η οποία γκρέμισε όλη τη δυτική γωνία του κτιρίου αχρηστεύοντας το και γεμίζοντας καπνό και σκόνη όλη την κάτω πλευρά του οικισμού.
Οι γυναίκες του χωρίου έδειξαν μεγάλη αυτοθυσία εκείνη την ημέρα, καθώς κρύβονταν στους κήπους και έμπαιναν μέσα στα φλεγόμενα σπίτια προσπαθώντας να τα γλυτώσουν. Έσβηναν τις φλόγες που απειλούσαν τα σπίτια και άναβαν νέες στις εισόδους τους πάνω σε λαμαρίνες, καίγοντας παλιά ρούχα στην προσπάθειά τους να ξεγελάσουν του γερμανούς. Με αυτό τον τρόπο γλύτωσαν περίπου 40 σπίτια την πρώτη μέρα. Με το πέρας όμως της πρώτης μέρας ο απολογισμός έδειξε 200 σπίτια πυρπολημένα και 8 νεκρούς.
Την επόμενη μέρα συνεχίστηκε το κάψιμο όσων σπιτιών είχαν ακόμα στέγες, καίγοντας ακόμα 100 και σκοτώνοντας ακόμη έναν γέροντα. Ακολούθησε η ανατίναξη με νάρκες αυτή τη φορά του Ρολογιού που βρισκόταν στο ύψωμα του Αγ. Ιωάννη, με τα σίδερα και τσιμέντο από την έκρηξη να φτάνουν μέχρι τη Βρύση του Σάκαλη στο κάτω μέρος του χωριού. Όσοι είχαν προλάβει να διαφύγουν στο βουνό παρακολούθησαν αυτές τις δύο μέρες αποσβολωμένοι από ψηλά τις εκρήξεις, τη φωτιά και τις καταστροφές, βουβοί και ανήμποροι να αντιδράσουν. Η επιστροφή τους συνοδεύτηκε από το θλιβερό θέαμα των καμένων πέτρινων τοίχων που απέμειναν και τους σκοτωμένους συγγενείς και φίλους. Ακολούθησε για ακόμα μια φορά κηδείες και θρήνος.

 70 years ago today, the German occupation forces burned our village Karyes.

At 11 am the Germans entered the village , they set up outposts and began looting . The burning of houses began at noon , starting with the bombing of the school with mines , the explosion tore across the western corner of the building completely destroying it. The smoke and dust filled the entire area of the lower village. The women of the village showed great sacrifice that day , they hid in the gardens and repeatedly entered into their flaming houses trying to recover and save their possessions . They would put out the flames that threatened homes and lit new ones near the house entrances, burning old clothes and bed sheets in an attempt to fool the Germans that their houses were still on fire. In this way they managed to save about 40 homes on the first day . By the end of first day the record showed 200 houses burnt and 8 people dead .
The next day the Germans continued with the burning of those houses which still had roofs , they burned another 100 houses and managed the killing of another village elder . The destruction continued with the mine blasting of the village clock Tower which stood on the St. John hill.
The explosion  of the clock blasted stones, concrete and reinforcement all the way to the Fountain of SAKALI at the bottom of the village . Those who had managed to escape to the surrounding mountains watched dumb and in horror  the two days of explosions, burning, killing and the village destruction, mute and unable to react. Their return was accompanied by the sad spectacle of the remnants of burnt stone walls  and the killed relatives and friends. Once again during this brutal occupation the stoic people of Karyes had mass funerals and mourning of their dead.

No comments:

Post a Comment